Hoe scoor ik hoger in Google?

Google, hoe zit dat nu eigenlijk?

“Wat moet ik doen om hoger te scoren in Google?” of “Die website staat er nog maar net op en staat al hoger of onze website”. Zinnen die u bekend in de oren klinken? Hieronder geven we enkele tips waarop u moet letten om hoger te scoren in Google.

Google, de meest bezochte zoekmachine op internet, complex en een raadsel voor velen. Iedereen wil bij de top 10 gevonden resultaten staan. Echter, dit klinkt mooi en veel bedrijven beloven het u, maar helaas is de realiteit anders… Google bevat één van de meest geavanceerde algoritmes op gebied van zoekmachines en de optimalisatie ervan.

Hieronder vindt u alvast enkele tips, maar contacteer ons gerust indien u hierbij wilt geholpen worden.

Enkel belangrijke tips

  • Kies zorgvuldig uw kernwoorden. Gebruik online tools zoals Google Search Console om u hierbij te helpen
  • De opmaak van uw website is belangrijk. Een goed opgebouwde code en recente technologieën spelen een belangrijke rol, maar ook de opmaak van uw teksten en titels. Kopieer absoluut geen teksten van een andere website, want Google ziet dit. Werk altijd met H1, H2, H3 titels en verwerk u keywords hierin. Ook uw teksten moet ditzelfde woord bevatten en de opbouw van een tekst moet minimum bestaan uit 300 woorden.
  • Doe geen overkill aan kernwoorden. Ga na welke kernwoorden echt belangrijk zijn en leg de focus hierop. De content van uw website/pagina’s zal op deze keywords moeten afgestemd worden.
  • Laat uw kernwoorden in zeker uw eerste paragraaf voorkomen en daarna herhaaldelijk in uw andere.
  • Gebruik 1 tot 4 kernwoorden per pagina en herhaal dit niet op andere pagina’s. Hierdoor weet Google zich op welke pagina’s te focussen.
  • Zorg dat je URL’s SEO vriendelijk zijn. Niet te lang en niet te kort, telkens met het kernwoord erin verwerkt waar u zich op die pagina focust.
  • Media is belangrijk. Zorg dat je je foto’s en ander materiaal goed benoemd (opnieuw met de kernwoorden ) is en ALT’s bevatten. Google kijkt hier ook naar.
  • Maak gebruik van interne en externe links. Iedere tekst/pagina zou minstens één link naar een interne pagina op uw website moeten bevatten en minstens één externe naar een pagina buiten uw website. Als u wederom een link naar uw website vraagt, dan kan dit enkel bevorderend zijn. Let op! Zorg dat er geen “dode” links in uw website zitten ( pagina’s die niet meer bestaan ), want dit is dan weer niet goed.
  • Gebruik online tools of CMS tools om te zien of je pagina’s en teksten goed opgebouwd zijn. Vraag ons hier gerust meer informatie over

Laat Ons Samenwerken

VERTEL ONS MEER OVER UW PROJECT

U kunt ons steeds vrijblijvend contacteren. We gaan graag een persoonlijk gesprek aan zodat we uw verhaal kunnen horen.

LET’S TALK
2018-01-21T15:15:05+00:00